سلام بر لبهای تشنه کربلا ||| با شما در شادی و غم و اندیشه *** اعلانیه ای ویژه ماه محرم داره

مصيبة ً ما اعظَمَها و اعظم َ رزيّتَها في الاسلام و في جميع السماوات و الارض

زبان و قلم از بیان شهادتها و مصیبتهای کربلا عاجز است. آنچه از تاریخ به ما رسیده شمّه ‏ای از حوادث غم انگیز و وحشتناک کربلا است. آنچه مسلم است شهادت حضرت ابا عبد الله امام حسین علیه السلام و هفتاد و دو یاور با وفایش است. ( مصيبة ً ما اعظَمَها ) یعنی مصیبتی که بزرگتر از آن مصیبت نیست ( و اعظم َ رزيّتَها في الاسلام و في جميع السماوات و الارض ) و بزگترین مصیبت در اسلام و همه آسمانها و زمین است.


40


الآن عصر عاشورای سال 1445 هجری قمری است. یعنی 1384 سال قمری از آن عصر عاشورا می گذرد. اما آن مصیبت بقدری جانسوز است که من فکر می کنم الآن همان عصر عاشورا است و این وضعی که من دارم یک چیز تازه ای نیست، بلکه همه بزرگان دین در طول تاریخ اینگونه بوده اند. واضحتر بگویم و از قبل از وقوع حادثه دهشتناک کربلا برای شما بگویم! یعنی از زمان خلقت آدم برای شما بگویم. که حضرت آدم و همه انبیاء و اولیاء و حتی خود حضرت ابی عبد الله الحسین صلوات الله علیهم اجمعین برای مصیبت عصر عاشورا گریه کردند. یعنی حضرت ابی عبد الله الحسین صلوات الله علیه تشنگی حضرت علی اصغر و سایر کودکان و زنان و اهل حرم را در عالم معنی که زمان در او نقشی ندارد می دیدند و ناراحت می شدند و می گریستند. و بسیاری از اوقات آن حوادث وحشتناک تاریخی را قبل از وقوع برای خواصّ اصحاب خود می گفتند و خود روضه خوان خود بودند!


38

به هر حال عصر عاشورا شد و جنگهای پهلوانان تنومندی با تن تنهای سالار شهیدان حضرت آقا ابا عبد الله الحسین علیه السلام پایان یافت و حضرت آقا ابا عبد الله الحسین علیه السلام به شهادت رسیدند. یعنی جنگ تنهای تنومندی و افراد پهلوان زیادی با یاران آن امام یک تنه پایان یافت و با بازگشت ذوالجناح بدون امام علیه السلام به خیمه گاه شهادت امام علیه السلام برای زینب و همراهان عیان شد.

حضرت زینب سلام الله علیها دانست که حالا به خیمه‏ ها حمله می کنند. در خیمه ‏ها خانواده حضرت رسول الله صلی اله علیه و آله و سلم بودند. یعنی بیشتر زنهایی که آنجا بودند با پیغمبر صلی اله علیه و آله و سلم محرم بودند و آنها دارای لباس و زیورآلات و کفش متناسب آن زمان و شأن خودشان بودند. حضرت زینب سلام الله علیها دانست که وقتی به خیمه ‏ها حمله کنند. آن ظالمان این لباسها و زیورآلات و کفشها را بزور از این بانوان خواهند گرفت و در این صورت به آنها اِساء ادب خواهند کرد.

بنابر این اولین اقدام حضرت زینب سلام الله علیها این بود که دستور دادند که این لباسها و زیورآلات و کفشها را از تن در بیاورند و به جای آن لباسهای کهنه بپوشند و چون در سفر بودند، کفشهای کهنه نداشتند. ناچارا با پای برهنه آماده مواجه با دشمن باشند و حضرت زینب سلام الله علیها دستور دادند که آن لباسها و زیورآلات و کفشهای خوب و نو را در بیرون خیمه ‏ها بگزارند. تا دشمن آن را برداشته و کاری به خیمه‏ ها و زنهایی با لباس کهنه و پای برهنه نداشته باشند. اما دیگر قلم، زبان، شعر و تعزیه (هنر) طاقت بیان آتش زدن خیمه ها و حوادث غم انگیز عصر عاشورا را ندارند و اینجانب از همه قاصرترم و توانی ندارم ……………..

من از تحریر این غم ناتوانم

که تصویرش زده آتش به جانم

تو را طاقت نباشد از شنیدن

شنیدن کی بود مانند دیدن

يا اَبا عَبْدِاللهِ يا حُسَيْنَ بْنَ عَلِىٍّ، اَيُّهَا الشَّهيدُ يَا بْنَ رَسُولِ اللهِ يا حُجَّةَ اللهِ عَلى خَلْقِهِ يا سَيِّدَنا وَ مَوْلانا اِنّا تَوَجَّهْنا وَ اسْتَشْفَعْنا وَ تَوَسَّلْنا بِكَ اِلَى اللهِ وَ قَدَّمْناكَ بَيْنَ يَدَىْ حاجاتِنا يا وَجيهاً عِنْدَ اللهِ اِشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللهِ


بسم الله الرحمن الرحیم

این یک کتیبه رنگی ارزشمند است عکسی که نظیر ندارد و دارای ارزش معنوی زیادی است خیلی خوب است که در ماه محرم و صفر نقش دیوار منزلها باشد چاپ و تکثیر آن در ماه محرم و صفر اجر بسیار دارد. در صورتی که چاپگر سیاه و سفید داشته باشید از روی کتیبه سیاه و سفید آن که در زیر می باشد چاپ کنید اسمهای مختلف برای این کتیبه ۱ اعلانیه محرم و صفر ۲ اعلانیه رنگی محرم و صفر ۳ اعلانیه سیاه و سفید محرم و صفر ۴ اعلانیه کارهای محرم و صفر ۵ اعلانیه ماه محرم و صفر ۶ اعلانیه کارهای روحانیت شیعه در محرم و صفر ۷ اعلانیه تعطیلی شادی در ماه محرم و صفر ۸ روضه خوانی در محرم و صفر ۹ نوشتن و تدوین کتاب برای امام حسین (ع) ۱۰ مشاوره در کلیه امور عزاداری



اطلاع‌نگاشت | آداب مداحی اهل‌ بیت علیهم‌ السلام نقل از

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news

/34544/B/13950713_0134544.jpg

لطفاً جهت ملاحظه تصویر با وضوح روی آن اشاره و یا با موس کلیک فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید